Ntree zoekt samen met de gemeente De Ronde Venen naar key-partners

21-10-2013

Opbrekingen in de openbare ruimte

Samen met de gemeente De Ronde Venen heeft NTREE Solution in 2006 een applicatie ontwikkeld in Microsoft Access, waarmee opbrekingen door nutsbedrijven in de openbare ruimte worden geregistreerd. Deze applicatie wordt ook gebruikt voor het verlenen van, bij de graafwerkzaamheden noodzakelijke, vergunningen. De doelstelling was om hiermee meer overzicht en grip te krijgen op de graafwerkzaamheden die binnen de gemeentegrenzen werden uitgevoerd. Er moet snel kunnen worden achterhaald waar gegraven wordt en of gesignaleerde opbrekingen ook waren aangemeld. Het ontstane overzicht en het verscherpte toezicht op de graafwerkzaamheden hebben geleid tot een grote afname van het aantal opbrekingen zonder vergunning. Hierdoor worden er minder herstelwerkzaamheden aan niet gemelde opbrekingen uitgevoerd en zijn de legesinkomsten gestegen.

Invoerwerkzaamheden efficiënter organiseren

Er bleek echter ook een keerzijde te kleven aan dit succes. Sinds de introductie van de Access-applicatie is het aantal aanvragen voor opbrekingen meer dan verdubbeld. Dit betekent onder andere een verhoging van de werkdruk. Om de efficiëntie te verhogen en de ambtelijke kosten te verlagen, is er gezocht naar een oplossing waarbij de invoerwerkzaamheden voor de gemeente beduidend minder worden. Hierbij is er voor gekozen om de bestaande applicatie om te zetten naar een gehoste web-toepassing.

De web-toepassing biedt onder meer de volgende voordelen ten opzichte van de Access-applicatie:

  • Aanvragers kunnen zich rechtstreeks, vanaf iedere locatie en door middel van een eigen inlogcode, aanmelden op het systeem en een melding/aanvraag invullen.
  • De gegevens, die een aanvrager invult, worden direct in de achterliggende database geregistreerd. Hiermee vervalt een groot deel van de data-invoer aan de kant van de gemeente.
  • De gemeente hoeft enkel nog de aanvraag te beoordelen en kan hierbij advies vragen aan andere, ondersteunende diensten. De applicatie speelt dan een belangrijke rol bij de interne informatieoverdracht.
  • De aanvrager krijgt een directe link naar de status van zijn aanvraag, waardoor weer een deel van de handmatige communicatie vervalt.
  • Aan de hand van de GPS-informatie is er de mogelijkheid om opbrekingen, op basis van de uitvoeringsdatum, in een geografische kaart op de gemeentelijke website te tonen, waardoor het een belangrijk instrument wordt bij de communicatie met burgers.

Informatie delen met alle betrokkenen

De web-toepassing kan een actueel geografisch overzicht van de graaflocaties tonen. Dit kan op tablets en smartphones worden weergegeven, wat het toezicht buiten sterk kan ondersteunen. Dit levert de gemeente meer regie en minder werk op. De aanvrager kan, door middel van een duidelijk overzichtsscherm, een goed inzicht krijgen in de status van zijn aanvraag.

Zo kan men bijvoorbeeld snel inzien of een aanvraag in behandeling is genomen en/of een vergunning is verleend. Daarnaast legt een gehoste toepassing geen druk op de bestaande ICT-infrastructuur en hoeft men geen beroep te doen op de interne ICT-afdeling.

Partnerschap levert besparing in tijd en geld

De gemeente De Ronde Venen is meer dan tevreden over de resultaten die zij tot nog toe met de applicatie heeft gerealiseerd. Ook is zij ronduit enthousiast over de mogelijkheden die de verdere uitbreidingen van de web-toepassing gaan leveren. Omdat de gemeente ervan overtuigd is dat de applicatie ook voor andere gemeenten een uitkomst kan zijn, wil ze partners de mogelijkheid bieden om mee te profiteren van de door haar in gang gezette ontwikkelingen.

Om de verdere ontwikkelingen te ondersteunen, zijn we op zoek naar key-partners die willen meedoen in dit project. We zoeken partners die willen meedenken aan de oplossing om, voor de graafwerkzaamheden in de openbare ruimte, een efficiëntieslag te behalen en de ambtelijke kosten te verlagen.

Naar verwachting zal de gehele web-versie vóór augustus 2014 operationeel zijn. Key-partners krijgen echter per direct de beschikking over de bestaande Microsoft Access-applicatie, inclusief de implementatie. Ook de web-toepassing voor het aanmelden van opbrekingen is voor hen beschikbaar. Zij hebben onmiddellijk voordeel in hun dagelijkse praktijk en kunnen ervaring opdoen met geautomatiseerd verwerken van meldingen/aanvragen. Zodra de volledige web-toepassing operationeel is, zullen zij, met behoud van de bestaande data, over kunnen stappen op de web-versie.

Voordeel voor key-partners

Om de kosten zo reëel mogelijk onder de partners te verdelen, worden die gebaseerd op het inwoneraantal. Daarbovenop wordt eenmalig een bedrag voor de implementatie van de programmatuur in rekening gebracht. Key-partners krijgen een korting op de jaarlijkse kosten en de implementatiekosten.

In een persoonlijk gesprek lichten wij graag onze plannen toe en kunnen we u de huidige stand van zaken laten zien. Voor verdere informatie kunt u contact met ons opnemen.

Meer nieuws

Nieuws 2017

20-12-2017 PDOK lagen in de AVOI-manager

Sinds november werken de AVOI-manager gemeenten met de versie 2.1 van de AVOI-manager...

04-12-2017 Plancard Zorg en de CAO's 2018

Al geruime tijd is de 2018 versie van Plancard Zorg beschikbaar. Plancard Zorg is met de nieuwe versie weer helemaal ingeregeld op de CAO's van 2018...

09-10-2017 Dag van de openbare ruimte

Op 27 en 28 september 2017 stond NTREE Solutions onder de naam AVOI-manager op de beurs "Dag van de openbare ruimte"...

26-09-2017 Wij staan op de beurs Dag van de openbare ruimte

Morgen is het zover, dan staat AVOI-manager op "Dag van de Openbare Ruimte", op 27 en 28 september in de Jaarbeurs in Utrecht...

03-08-2017 PlanCard Zorg, zelf roosteren met ORT voor alle CAO's

De laatste weken is er hard gewerkt aan PlanCard Zorg, zodat de versies voor alle CAO's weer op het zelfde functionele niveau zitten...

10-07-2017 Google Streetview op bezoek

Vandaag kwam de Google Streetview auto bij ons voorbij. We konden het niet laten om de medewerker even van koffie te voorzien en hem wat vragen te stellen...

30-05-2017 Introductie AVOI-manager 2.0

De laatste weken is er intensief gewerkt om versie 2.0 van de AVOI-manager klaar te maken voor distributie...

12-04-2017 PlanCard Zorg voor VVT CAO bevalt in proefplaatsingen

Onlangs is PlanCard Zorg weer helemaal up-to-date gemaakt voor de VVT (Verpleeg- en Verzorgingshuizen en Thuiszorg) CAO...

Nieuws 2016

02-12-2016 Telefoonstoring [Update] [Opgelost]

Door een storing in onze telefooncentrale zijn wij sinds 11:30 verminderd bereikbaar...

30-11-2016 Gemeente Noordoostpolder eerste gebruiker van koppeling AVOI-manager en SquitXO

De gemeente Noordoostpolder is de eerste gemeente die de koppeling tussen AVOI-manager van NTREE Solutions en Squit XO van Roxit in gebruik heeft genomen...

21-11-2016 AVOI-manager gemeente Westland succesvol geïmplementeerd

Sinds 1 november heeft de gemeente Westland de AVOI-manager van NTREE Solutions in gebruik, na een gedegen implementatie traject...

27-10-2016 Kleine storing databaseplatform AVOI-manager (opgelost)

Van 26 oktober 2016 21:15 tot 27 oktober 2016 8:40 is er een kleine storing geweest op het database platform van de AVOI-manager...

04-10-2016 Hofland afgesloten voor alle verkeer

NTREE Solutions is de laatste maanden van het jaar iets minder goed bereikbaar omdat één van de veelgebruikte toegangswegen wordt afgesloten...

15-09-2016 Database storing AVOI-manager (opgelost)

Vanaf 13:40 is er een storing bij de database van de AVOI-manager. Het probleem is bij onze provider bekend en er wordt gezocht naar een oplossing...

02-08-2016 No Cure No Pay

Al enige tijd biedt NTREE Solutions diensten aan op basis van No Cure No Pay...

01-07-2016 Gemeente Gouda kiest voor de AVOI-manager

Nadat Gemeente Gouda op 1 januari 2016 de AVOI-manager als test in gebruik heeft genomen, heeft de gemeente nu besloten om definitief voor de AVOI-manager te kiezen...

10-06-2016 Gemeente Noordoostpolder live met AVOI-manager

Na een uitgebreide testperiode is de gemeente Noordoostpolder deze week live gegaan met de AVOI-manager...

27-05-2016 Het grootste probleem is gebrek aan kennis

Deze week gaat de rubriek "In vol bedrijf" in de lokale krant "De Groene Venen" over NTREE Solutions...

02-05-2016 Reactie tevreden klant van de AVOI-manager

Het voelt goed om dit soort onverwachte mailtjes van klanten te krijgen:

“Goedemiddag Fred,

We zien elkaar niet echt meer, nu mijn functie intern is veranderd naar beleidsmedewerker...

11-04-2016 AVOI-manager klanten voorzien van update

De afgelopen weken zijn onze AVOI-manager klanten voorzien van versie 1.4 van de AVOI-manager...

21-03-2016 Gemeente Heemskerk kiest voor de AVOI-manager

Per 1 mei zal Gemeente Heemskerk van de AVOI-manager gebruik maken. Vanaf deze datum dienen alle aanvragen voor graafwerkzaamheden in de openbare gemeentegrond via dit online platform te worden ingediend...

02-03-2016 Gemeente Westland kiest voor de AVOI-manager

Vrij snel na de eerste demonstratie van de AVOI-manager heeft Gemeente Westland gekozen voor dit online platform voor het aanvragen, afhandelen en handhaven van vergunningen...

19-02-2016 Koppeling tussen AVOI-manager en SquitXO actief

Vandaag is de koppeling tussen de AVOI-manager en SquitXO succesvol geactiveerd in de omgeving van de gemeente Noordoostpolder...

15-02-2016 AVOI-manager succesvol in gebruik genomen bij Gemeente Kaag en Braassem

De gemeente Kaag en Braassem heeft 1 januari 2016 de AVOI-manager van NTREE Solutions in gebruik genomen...

01-01-2016 Gemeente Gouda neemt de AVOI-manager in gebruik

Gemeente Gouda heeft per 1 januari 2016 de AVOI-manager als test in gebruik genomen...

Nieuws 2015

15-12-2015 PlanCard Zorg als roosterpakket bij Thomashuizen

PlanCard Zorg, software voor het roosteren van onregelmatige diensten en berekenen van onregelmatigheidstoeslag, is in 2015 bij 26 Thomashuizen geïnstalleerd...

05-08-2015 Nieuwe versie AVOI-manager online bij De Ronde Venen

De gemeente De Ronde Venen heeft sinds gisteren de nieuwe versie van de AVOI-manager in gebruik genomen...

Nieuws 2014

13-08-2014 Nieuw product: AVOI-manager

Sinds kort leveren wij onze oplossing waarmee gemeenten meer grip kunnen krijgen op graafwerkzaamheden in de openbare grond: AVOI-manager...

Nieuws 2013

21-10-2013 Ntree zoekt samen met de gemeente De Ronde Venen naar key-partners

Opbrekingen in de openbare ruimte

Samen met de gemeente De Ronde Venen heeft NTREE Solution in 2006 een applicatie ontwikkeld in Microsoft Access, waarmee opbrekingen door nutsbedrijven in de openbare ruimte worden geregistreerd...

29-01-2013 NTREE Solutions ondertekent convenant KING

Op 9 januari 2013 heeft Peter Hooftman namens NTREE Solutions de samenwerkingsovereenkomst (convenant) van KING (Kwaliteitsinstituut Nederlandse Gemeenten) ondertekend...

Nieuws 2012

01-10-2012 Nieuwe website online

Met ingang van 1 oktober 2012 treft u op www.ntree.nl onze nieuwe website aan...

01-08-2012 n-Adres versie 3.6 beschikbaar

Vanaf 1 augustus 2012 is n-Adres 3.6 beschikbaar. Hieronder een opsomming van de belangrijkste verbeteringen:

Elke gebruiker kan het uiterlijk van n-Adres naar eigen wens aanpassen...